Teorija v praksi

Po dveh dneh teoretičnega spoznavanja portugalskega procesa informiranja, vodenja, dodatnega izobraževanja in vrednotenja ter priznavanja kvalifikacij v izobraževanju odraslih, smo si svetovalke zaželele prenesti teorijo v prakso. Naša predavateljica Maria nas je velikodušno povabila v njihov center v Vila Das Aves. Naši gostitelji iz organizacije Mobility Friends so za nas, skladno s portugalsko prilagodljivostjo, uredili prevoz do Centra Qualifica (https://www.qualifica.gov.pt/#/).

Tam so nas sprejele njihove svetovalke in nam razkazale svoje delovne prostore ter prostore šole. Podrobneje smo se seznanile tudi s katalogi znanj in opisniki kompetenc, skozi katere vrednotijo posameznikov portfolio. Na vpogled smo dobile izdelan portfolio in primer certifikata oz. diplome.

Kako delujejo Centri Qualifica?

Centri so namenjeni vsem odraslim, starejšim od 18 let, ki želijo zaključiti šolanje in pridobiti javno veljaven certifikat o zaključeni izobrazbi.

Tam zaposlene strokovno usposobljene svetovalke, vodijo proces svetovanja, ki ga sestavlja informiranje, vodenje in usmerjanje k pridobivanju splošne in/ali poklicne izobrazbe. Svetovalni proces je prilagojen željam in potrebam odraslega. Svetovančeva pot lahko vsebuje proces ugotavljanja in vrednotenja, dodatno usposabljanje ter certificiranje.

Temelj njihovega vrednotenja znanja vsakega odraslega predstavlja portfolio, ki je pravzaprav njihova življenjska zgodba. Ob pomoči svetovalcev jo dodatno osvetlijo in sestavijo v smiselno celoto, ki priča o njihovi splošni in/ali strokovni usposobljenosti. Skozi portfolio odrasli ozavesti kompetence, ki jih je pridobil skozi življenje, ugotovi, kje jih je že s pridom uporabil, hkrati pa skupaj z svetovalko ugotovita, katere splošne in poklicne kompetence še potrebuje za dosego svojih izobraževalnih, kariernih in življenjskih ciljev. Skozi sodelovanje pri pripravi portfolia, se pokažejo močna in šibka področja odraslega. Svetovalčeva naloga na tem mestu je, da ga usmeri v dodatne tečaje in usposabljanja iz tistih področij, ki so se pokazala kot šibkejša oz. nujno potrebna za razvoj njegove kariere.

Ugotavljamo, da imamo svetovalke v Sloveniji in na Portugalskem, podobne strokovne pristope in metode dela. Največja razlika pa se kaže v tem, da svetovanec, ki vstopi v postopek certificiranja na Portugalskem, pridobi stopnjo izobrazbe in ne zgolj poklicne usposobljenosti, kakor je to praksa v Sloveniji (Nacionalna poklicna kvalifikacija).

Največ odraslih se v aktivnosti Centra Qualifica vključi zaradi kariernega napredovanja in želje po boljši zaposlitvi ter dvigu kvalitete življenja. Tam odrasli ozavestijo znanje, ki ga že imajo, pridobijo dodate kvalifikacije in izboljšajo svojo samopodobo. Postanejo aktivnejši državljani, vpeti v delovanje družbe in tako neposredno sodelujejo pri dvigu kakovosti svojega življenja.

2 responses to “Teorija v praksi”

  1. Drage kolegice, zdaj se vaša mobilnost že zaključuje in po vsem prebranem sem prepričana, da boste pridobljeno znanje lahko vključile tudi v našo svetovalno dejavnosti in s tem obogatile postopke ugotavljanja in dokumentiranja neformalno pridobljenih znanj in vrednotenju dale večjo veljavo.
    Srečno pot domov.

    Like

  2. Pozdravljene,

    zanimivo je dejstvo, da na Portugalskem temelj vrednotenja znanja vsakega odraslega predstavlja portfolio, ki je pravzaprav njihova življenjska zgodba. V postopkih NPK je porfolijo osnova, upam, da postane tudi orodje priznavanja tudi v formalnem izobraževanju. Super je, da ste imele privilegij spoznati toliko koristnih orodij, ki bodo pomagale pri svetovanju.

    Naj bo prenos znanj uspešen tudi na ostale svetovalke.

    Polona

    Like

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started